Home |  Heineken |  Head |  Skiffhead |  Tweehead |  NSRF |  Lingebokaal |  Winterwedstrijden |  LPR |  Canada 2004 |  Ecuador 2007 |  Fotoalbums |  LAW |  Diversen |  Fotolog |  Bestellen & Copyright |
Canada 2004

Canada
Warnings

1 juli Canada Day

Weer vroeg wakker. Lekker buiten ontbeten, de camper ingepakt en een stukje verderop geparkeerd bij de wandeling naar de Great Glacier. De wandeling ging door het bos, langs een flinke bergbeek. Op het laatst was het pad flink steil, langs en over morenen en een steenlawine. Bij het eindpunt bleek de gletsjer nog erg ver weg te zijn, dat was wel jammer. Begin vorige eeuw hadden we waarschijnlijk nog aan de voet van de gletsjer gestaan! Op de terugweg begon het zachtjes te regenen, niet erg genoeg om de regenjas aan te trekken. Bij de camper aangekomen zijn we verder naar het oosten gereden. Onze eerste stop was bij de wandeling naar Bear Creek Fall. We hadden eerst wat moeite met het vinden van het begin van de wandeling, maar toen we die hadden gevonden waren we snel bij de waterval zelf. Echt onvoorstelbaar, het was maar een kwartiertje wandelen en toch waren we de enigen. We konden heel dichtbij komen, zo dichtbij dat we nat werden van de stuifregen. Erg leuk! Op de terugweg hebben we nog twee kleine kikkertjes gezien.
Verder ging het, op naar Yoho National Park. Onderweg nog wat regen gehad en een flinke regenbui op de parkeerplaats van de Visitors Info. Daar zagen we dat de camping met douches al bijna vol was (ze hielden het bij op een bord boven de balie). We besloten meteen naar de camping te crossen. Er stond bij het inchecken nog één camper voor ons, we zaten al flink te hopen dat deze niet het laatste plekje had, en gelukkig, er was nog plek. Maar ik denk dat we echt één van de laatsten waren. We stonden op een trailerveldje, waar geen vuur gemaakt kon worden, maar dat vonden we niet zo erg, want waar geen vuur is, is ook geen rook! Na het bemachtigen van een plaatsje zijn we teruggegaan naar de Visitors Info en vervolgens naar Emerald Lake. Dit meer staat bekend om de esmerald-groene kleur, en die was goed te zien, ondanks de bewolking. Daarna nog naar de Natural Bridge, weer een staaltje van de kracht van het water. Erg indrukwekkend. Hierna terug naar de camping, waar we hebben gegeten (pasta met champignonsaus) en nog een korte wandeling hebben gedaan naar een oude smalspoorlocomotief. De locomotief viel wat tegen, het waren meer wat wrakstukken. Maar goed, zijn we toch weer leuk mee bezig geweest! Op de camping naar een leuke en interessante presentatie over grizzlies geweest (in de zomer worden op campings van de nationale parken vaak van deze presentaties gehouden), gedouched en naar bed.

Heb je op of aanmerkingen mail naar foto at jan-edwin punt nl.